Gruzińskie nuty w Warszawie

Wobec warsztatów nie miałam sprecyzowanych oczekiwań. Ale od początku czułam, że będzie to ciekawe spotkanie. W kompletnie nieznanym mi kierunku...


    Termin warsztatów nietypowy - środa, 12:00, środek tygodnia. Sala Widowiskowa Bemowskiego Centrum Kultury rewelacyjnie przygotowana na przyjęcie Gości.
Gruziński chór męski Chveneburebi zrobił na mnie solidne wrażenie. Po krótkim przywitaniu i ustaleniu planu nauki pieśni, zabraliśmy się do roboty :)
    W ciągu niespełna czterech godzin nauczyliśmy się dwóch pieśni - jednej tradycyjnej, datowanej na 2500 lat (wg legendy) pt. Mirangula


                     

Druga pieśń - ludowa, tradycyjna Imeruli Mgzavruli



Warsztaty pozostawiły we mnie chęć poznania bliżej Gruzji i jej mieszkańców. Pierwszym krokiem było przeczytanie książki "Gaumardżos. Opowieści z Gruzji" autorstwa Anny Dziewit-Meller i Marcina Mellera - gorąco polecam. Jestem zauroczona Gruzją, kto wie, czy nie zaowocuje to podróżą..?

Popularne posty